Waarom twijfel je nog?

Twijfel je wel eens? Natuurlijk doen we dat allemaal, ik ook! Elke dag weer. Wanneer je twijfelt ga je ook enorm in je hoofd zitten. Per dag komen er zo’n 50.000 tot 60.000 gedachten voorbij, niet normaal veel toch? Ach ik heb ze niet geteld uiteraard, maar ik geloof wel dat dit er veel zijn.  Volgens Amerikaans Psycholoog Timonthy Brown is ongeveer 90% van die gedachten hetzelfde als de dag ervoor en is 80% daarvan negatief. Dat is een natuurlijk onderdeel van je oer insinct!

Het feit dat negatieve gedachten dwingend zijn en lijken, zegt niets over dat ze waar zijn. Het is een invulling van jezelf die is gekoppeld aan herinneringen uit het verleden of angst voor de toekomst. Maar wat kan je er aan doen om toch positieve invloed uit te oefenen op de negatieve gedachten en die te doorbreken en om te buigen? Best veel hoor, hier een paar tips die voor jou kunnen werken en goed zijn om te doen:

  1. Blijf vooral lachen! De emotie lachen zet neurotransmitters aan het werk in je brein en maakt dan stofjes aan in je lichaam die erg goed en positief voelen.
  2. Wees dankbaar en liefdevol naar jezelf en naar anderen.
  3. Stel jezelf eens onderzoekende vragen als; waarom doe ik wat ik doe. Dit kan over je werk gaan, maar ook je relatie(s), je leefpatroon enz. De ‘waarom vraag’ maakt contact met je emotionele brein en je intrinsieke waardes. De wat vraag, geeft je alleen de rationele feiten weer maar maakt je niet altijd gelukkiger.
  4. Belemmerende overtuigingen zorgen ervoor dat negatieve gedachten je gaat twijfelen. Als je deze gedachtepatronen nu eens zou veranderen in positievere overtuigingen die je beter gaan dienen, dat levert je een hoop vrijheid en minder zorgen op.
  5. gebruik affirmaties in je dagelijks leven. schrijf een positieve zin op die bij je past en zeg dit elke dag als je opstaat en in de spiegel kijkt tegen jezelf. Zeg bijvoorbeeld; “ik voel mij fris en vol nieuwe energie en ik kijk uit naar deze dag” Of eentje als; “Ik ziet er goed uit, al zeg ik het zelf” En glimlach er bij 😊
  6. Doe eens een onderzoek naar je huidige leefpatroon Eet en drink je gezond? Kom je geregeld in de buitenlucht?  Let hier ook eens op je houding en ademhaling
  7. Wees dienstbaar en kijk of je anderen eens kunt helpen. Het geeft jezelf hun maar ook jezelf veel voldoening.
  8. Accepteren en vergeven gaat je ook enorm helpen en opluchten
  9. Omring jezelf met positieve mensen.  Alles wat je aandacht geeft groeit zeggen ze wel eens. Dit werkt ook zo met je leefomgeving. Zorg voor een positieve ecologie om je heen.
  10. Bekijk het leven positief ga leren dat je glas altijd halfvol is en niet halfleeg. Je wilt echt aan de positieve kant zitten.
  11. Zoek hulp!!  Zoek hulp wanneer je merkt dat je op één van de bovenstaande punten vastloopt en dit lastig vind. Waarom lukt het je niet? Waarom  zit jij jezelf dan zo in de weg?

Wanneer ik jou kan helpen, dat ligt aan jou! Ik sta klaar voor je om je te begeleiden in je vraagstukken. Neem contact op via https://riminds.nl/contact/

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: